Om oss

Eventyrskiskolen i Lommedalen har skapt skiglede for barn siden 1980. Vi har sett utallige barn med roser i kinn og glitrende øyne som gradvis mestrer skiene i skileik. Grunnleggeren av Eventyrskiskolen i Lommedalen, Kirsti Friid Fladeby har idrettsfaglig bakgrunn fra Norges Idrettshøyskole, og er skiinstruktør fra Skiforeningen og Norges Skiforbund. Kirsti har også vært med på å utvikle begrepet “skileik” på landsbasis.

Nå er det døtrene Mathilde Friid og Lotte Friid Fladeby som jobber som skileikinstruktører. De er utdannet innen skileik og skiinstruksjon og har tidligere drevet aktivt innen både langrenn, hundekjøring og telemark. Mathilde har jobbet på skiskolen i mange år, og Lotte har  sin andre sesong nå til vinteren.

Skileik

I skileik ser vi på terrenget som den "beste læremester" og på Eventyrskiskolen møter barna flotte områder til lek på ski. Målet vårt er at barna skal oppleve at det er gøy å gå på ski, da kommer ferdighetene nesten av seg selv.

De yngste barna skal lære å reise seg igjen etter fall, snu seg rundt, gli på ski, gå i motbakke på forskjellig måte og kjøre i utforbakke. De større barna skal også  svinge, bremse, hoppe og kjøre i kulebakke. De eldste barna skal lære klassisk- og skøyteteknikk, bruk av staver og mestre alle utfordringene i utforbakkene.

Vi holder til på Bærum golfklubb i Lommedalen som er optimalt for skileik. Det er et godt tilrettelagt og flott område, og vi får hjelp til preparering av Bærum kommune.

Vi er eksklusive i den forstand at vi har en og en barnegruppe alene på ski, det skaper oversikt og trygghet. Vi har fulgt små skistjerner i generasjoner, og synes det er veldig hyggelig at de som selv gikk på skiskolen da de var barn, nå tar med seg sine egne barn til oss!

Vi har helgekurs for 4-8 åringer og Allidrett. Sistnevnte kan ta kontakt for pristilbud på kirsti@norvis.no.

Eventyrskiskolen